Jak w okresie zimy pomagamy ptakom,

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

TEMAT TYGODNIA: Jak w okresie zimy pomagamy ptakom

AUTOR:

GRUPA WIEKOWA: dzieci 4-letnie

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

CELE OGÓLNE

CELE SZCZEGÓŁOWE

PONIEDZIAŁEK

- zabawa ruchowa. Utrwalanie poznanych piosenek z elementem ruchu.

- ćwiczenie poczucia rytmu
- łączenie ruchu ze śpiewem

- dziecko potrafi powtórzyć przebieg rytmiczny na kastaniecie
- dziecko wykonuje piosenki indywidualnie

W kąciku przyrody - pomoc nauczycielce w wykonaniu wystroju kącika przyrody, połączone z rozmową na temat Jakie ptaki przylatują do naszego karmnika (ilustracje, karmnik, różne rodzaje karmy). Nauka piosenki B. Forma: .

- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej na temat ptaków
- poznanie nowej piosenki

- dziecko wie jakie ptaki pozostają u nas w okresie zimy
- dziecko zna nową piosenkę

Zabawy dowolnie wybranymi zabawkami. Odkładanie ich na swoje miejsca po skończonej zabawie.

- wdrażanie do zachowania porządku

- dziecko odkłada zabawki po skończonej zabawie na swoje miejsce

WTOREK

Zabawa ruchowa . Zabawy logorytmiczne na zgłoskach: ćwir, fiju, tiu. .

- rozwijanie koordynacji słuchowo - ruchowej
- ćwiczenie aparatu mowy

- dziecko obrazuje ruchem słyszany tekst
- dziecko prawidłowo wypowiada zgłoski

Wyjście do przedszkolnego ogrodu, obserwacja ptaków przylatujących do karmnika. Określanie położenia ptaków w odniesieniu do karmnika, stosowanie określeń nad, pod, obok. Zabawa ruchowa . Utrwalanie piosenki B. Forma: . Praca plastyczna - malowanie farbami plakatowymi ptaków z uwzględnieniem ich charakterystycznych elementów.

- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, stosowanie odpowiednich określeń
- rozwijanie sprawności manualnych podczas posługiwania się pędzlem

-dziecko określa położenie ptaków względem karmnika
- dziecko dobiera odpowiednie kolory farb podczas malowania

Układanie koralików, puzzli. Zabawy dowolne w kącikach zabaw.

- rozwijanie wyobraźni
- dążenie do zakończenia zadania

- dziecko tworzy ciekawe wzory z koralików
- dziecko składa części w logiczną całość

ŚRODA

Rozwiązywanie . Obserwacja zmian w przyrodzie zachodzących w okresie zimy.

- rozwijanie koncentracji uwagi
- zachęcanie do wypowiedzi

- dziecko zna prawidłowe rozwiązania zagadek
- dziecko poprawnie wypowiada się na temat zmian w przyrodzie

. Zabawa doskonaląca spostrzegawczość .

- rozwijanie sprawności ruchowej
- ćwiczenie umiejętności skupienia

- dziecko rozpoznaje prawidłowo obrazek

Słuchanie bajki w interpetacji nauczycielki w. Sutiejew Tyczka pomocniczka.

- wspólna ocena bohaterów bajki
- zachęcanie do wypowiedzi dzieci nieśmiałych

- dziecko zna treść bajki
- dziecko chętnie wypowiada się na temat bohatrów

CZWARTEK

Zabawy ze śpiewem Pingwin, Mało nas, Ojciec Wirgiluisz. Manipulowanie plasteliną, nadawanie jej dowolnych kształtów.

- utrwalanie poznanych zabaw z piosenką
- ćwiczenie sprawności palców

- dziecko łączy elementy ruchu ze śpiewem
- dziecko nadaje kształt plastelinie

Gdzie mieszkam - zabawa utrwalająca ulicę, na której mieszkamy. Słuchanie wiersza B. Forma: . Rozmowa na temat charakterystycznych elementów (drzewa, budynki) znajdujących się blisko miejsca zamieszkania.

- utrwalanie ulicy i adresu zamieszkania
- zwracanie uwagi na charakterystyczne elementy krajobrazu
- rozwijanie pamięci odtwórczej

- dziecko wie jak nazywa się ulica, przy której mieszka
- dziecko rozpoznaje okolicę, w której mieszka

Zabawa ruchowa . Zabawy dowolne w kącikach zabaw.

- reagowanie na ustalony sygnał

- dziecko prawidłowo wykonuje skoki obunóż

PIĄTEK

Ćwiczenie oddechowe Płatki śniegu - wprawianie w ruch zawieszonych na nitkach wacików. Powtarzanie za nauczycielką krótkich zdań w różnym tempie "ptaki w karmniku", "słonina dla sikorki", "pada śnieg".

- wyrabianie umiejętności prawidłowego oddychania
- rozwijanie poczucia rytmu

- dziecko wprawia w ruch gwiazdki
- dziecko poprawnie odtwarza prosty rytm

Zapoznanie dzieci z opowiadaniem w formie teatrzyku H. Łochocka: O wróbelku Elemelku i o jego pantofelku. Zabawa ruchowa . Praca plastyczna - wydzieranka. Wypełnianie kawałkami kolorowego papieru szablonów ptaków.

- udział w krótkim teatrzyku
- próby trafienia do celu
- ćwiczenie sprawności manualnych palców i dłoni

- dziecko z uwagą uczestniczy w przedstawieniu
- dziecko trafia kulą do kosza
- dziecko starannie wypełnia kontur ptaka

Zabawy przy stolikach. Układanie obrazków z kilku elementów. Zabawy dowolne.

- wyrabianie cierpliwości podczas działania

- dziecko składa obrazek w całość

odwiedzin: 193410

 

 

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • swpc.opx.pl