Jak wymontować zestaw wskaźników, MONDEO MK2

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Jak wymontować zestaw wskaźników ( MkI )
Wysłano dnia 05-03-2005 o godz. 22:41:30
Temat:



Potrzebne będą : śrubokręt płaski, krzyżakowy, 30-35 min czasu J Najpierw odsuwamy na maxa w tył fotel kierowcy, kierownicę wyciągamy do siebie i opuszczamy w dół ile się da – będzie wygodniej manipulować rękami i śrubokrętami.

Po pierwsze trzeba wyjąć wszystkie plastiki – zegarek, przycisk podgrzewania tylniej szyby itp. ( pierwszy z tych plasticzków podważamy od dołu płaskim śrubokrętem



i wyciągamy, resztę można wyjmować palcami



 



 



 



Ukazuje nam się dostęp do trzech czarnych śrub mocujących osłonę tablicy wskaźników . Są jeszcze dwie – przy zegarach



 



– najpierw płaskim śrubokręcikiem wyciągamy zaślepki a potem krzyżakowym wykręcamy obie śrubki. Teraz możemy już wyjąć całą osłonę - zaczynamy ją odchylać od góry – powoli i z wyczuciem żeby nic nie popsuć.....Nie chce wyjść?? No dobra to troszkę śmielej ciągniemy do siebie......uff wyszła...



Odkładamy całe to ustrojstwo na bok ( przy okazji – jak ktoś ma połamane kratki nawiewów to może sobie je teraz dokładnie obejrzeć i ewentualnie coś poprawić) Widzimy już zestaw wskaźników.



Trzyma go pięć śrubek – wykręcamy zwracając uwagę, aby żadna z nich nie wpadła w głąb po wykręceniu ....



Wykręcone? No to delikatnie wskaźniki pociągamy do siebie – powinny spokojnie wyjść o jakieś 10 cm, teraz zaglądamy w powstałą szczelinę – widać dwie wiązki przewodów – trzeba je odpiąć



 



Jak już odpięliśmy to mamy wskaźniki w ręce



i możemy sobie do woli poużywać – czyli np. wymienić żaróweczkę spaloną ....Jeżeli tylko mamy zamiennik....Jeżeli nie – można spróbować wymontować samą żaróweczkę z oprawki ( jest wciskana – można ją wyciągnąć jak ktoś się uprze) i poszukać w sklepie podobnej, po czym zamontować dobrą w oprawce. Jeżeli komuś nie świeci żaróweczka podświetlająca górną część prędkościomierza to jest to właśnie ta wymontowana na zdjęciu. Montujemy wszystko z powrotem, warto tylko sprawdzić po podłączeniu wiązek przewodów do wskaźników a przed przykręceniem śrubkami czy na pewno wszystkie żaróweczki świecą – szkoda byłoby jeszcze raz rozkręcać..... Miłego dłubanka..

Notatka: Artykul przygotował: Fredee

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • swpc.opx.pl