Jak sie, Jak się uczyć

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

 

 

 

Pomógł: 3              

SQ3R - SURVEY, QUESTION, READ, RECITE, REVIEW - jest to strategia, która ma na celu przyspieszyć i usprawnić uczenie się:). Etapy: SURVEY - NALEŻY STOSUNKOWO POBIEŻNIE ZAPOZNAĆ SIĘ Z DANYM MATERIAŁEM...PRZEGLĄDAMY GŁÓWNIE TYTUŁY l CZYTAMY PODSUMOWANIE QUESTION - NASTĘPNIE WYPISUJEMY SOBIE WSZYSTKIE PYTANIA, JAKIE POJAWIŁY W GŁOWIE... READ - KOLEJNYM ETAPEM JEST POSZUKIWANIE ODPOWIEDZI NA PODSTAWOWE PYTANIA. TYM RAZEM TEKST CZYTAMY BARDZO DOKŁADNIE, PRÓBUJĄC ZROZUMIEĆ, CO CZYTAMY... RECITE -POLEGA NA GŁOŚNYM OPOWIADANIU SOBIE NA PYTANIA. WAŻNE JEST TO, BY ODPOWIADAĆ WŁASNYMI SŁOWAMI, A NIE FRAZAMI, KTÓRE WYSTĘPOWAŁY W TEKŚCIE. REVIEW - W TEJ FAZIE WRACAMY PONOWNIE DO PYTAŃ, STARAJĄC SIĘ NA NIE KOLEJNO ODPOWIEDZIEĆ, TYM RAZEM BEZ SIĘGANIA DO KSIĄŻKI CZY DO NOTATEK, ORAZ ZROZUMIEĆ ZWIĄZKI MIĘDZY POSZCZEGÓLNYMI PYTANIAMI. Uczenie tą metodą wymaga wysiłku, ale dzięki zrozumieniu tekstu efekty uczenia są bardziej trwalsze.

 

Najlepszym i najszybszym sposobem na naukę języka obcego jest kilkumiesięczny wyjazd za granicę. W przeciągu 4-5 miesięcy kontaktu z żywym językiem możemy uzyskać taką swobodę mówienia, jaką przy tradycyjnej formie nauki osiąga się w kilka lat. Warunek jeden - trzeba zmuszać się do mówienia i nie bronić się przed nim.

 

Przed wyjazdem warto jako podstawy nauczyć się około 1000 najważniejszych słów w danym języku. Wielu naukowców (m.in.Tony Buzan, Harry Lorayne) jest przekonanych, że do komunikatywnego porozumiewania się językiem obcym wystarczy tylko kilkaset słów. Pogląd ten opiera się na badaniach, w których stwierdzono, że przeciętny np. Anglik w ok. 50% prostych konwersacjach w ciągu dnia używa tylko kilkuset słów. W niektórych opracowaniach można znaleźć liczbę 500 słów, w niektórych 1000.

 

Tak, że poznanie tych najczęściej używanych słów można traktować jako szkielet, do którego następnie dochodzą nowe umiejętności językowe, tworzące pewną całość, składająca się właśnie na znajomość danego języka obcego.

 

 

Systematyczność

Systematyczność

Powtarzanie

Kojarzenie z czymś

 

Tent - namiot ( w namiocie tętni życie towarzyskie)

Sock (sok) -skarpeta ( śmierdząca ,spocona ,aż sok z niej cieknie)........

 

uważam, że dorosły nauczy się szybciej języka obcego niż dziecko. Dlatego, że buduje na tym, co już umie. W uczeniu się działa prawo obfitości. Im więcej wiem, tym więcej mogę się nauczyć. Nowy materiał umiejscawiam w odniesieniu do tego, co już wiem. To taki efekt: o! To pobodnie do polskiego (niemieckiego, angielskiego itp.). Inaczej mówiąc, dorosły ma o czym mówić, dlatego nauczys się języka obcego szybciej. To tyle o potencjale obu grup do nauki języka obcego.

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • swpc.opx.pl