Jak dbać o zęby, Scenariusze zajęć
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Jak dbać o zęby?
Cele:
Uczeń:
· zna pojęcie "higiena osobista",
· wie, że należy dbać o zęby, i wie, jak to robić,
· zna środki czystości,
· formułuje odpowiedzi na pytania,
· czyta i układa zdania z rozsypanki wyrazowej,
· porządkuje liczby w zakresie 20,
· potrafi w skupieniu wysłuchać piosenki i wiersza,
· inscenizuje ruchem piosenkę "Mydło lubi zabawę",
· zna zasady bezpiecznego posługiwania się nożyczkami,
· potrafi wyciąć i skleić model,
· współdziała w grupie.
Metody pracy:
· praktycznego działania,
· problemowa,
· pogadanka.
Formy:
· zbiorowa,
· grupowa,
· indywidualna,
· indywidualna zróżnicowana wielopoziomowo.
Środki dydaktyczne:
· pudło ze środkami czystości,
· karteczki z cyferkami,
· karty pracy,
· rozsypanka wyrazowa i tekst z lukami,
· szablon modelu zębów i szczoteczki do zębów,
· szczęka rekina,
· magnetofon i kaseta z nagraniem,
· podręcznik.
1. Powitanie - losowanie cyferek od 0 do 20
Dzieci dostają kartoniki z cyframi.
2. Zabawy matematyczne - porządkowanie liczb według określonego warunku (każde dziecko jest liczbą).
3. Wysłuchanie piosenki pt. "Mydło lubi zabawę" jako wprowadzenie do tematu.
4. Ustalenie, do czego służą zgromadzone w pudle rzeczy.
5. Praca w grupach - wyszukiwanie środków potrzebnych do utrzymania higieny jamy ustnej, ciała, odzieży, otoczenia. Odszukiwanie właściwych podpisów.
6. Wysłuchanie wiersza M. Strzałkowskiej pt. "Zęby"
7. Ustalenie warunków sprzyjających pielęgnacji jamy ustnej. Uzupełnianie luk w zdaniach.
Tekst z lukami:
1. __________________ swoje zęby rano i wieczorem.
2. Jedz zdrowe ________________.
3. Nie jadaj często ______________.
4. Regularnie odwiedzaj ______________.
pokarmy, słodyczy, stomatologa, myj
8. Próba zaśpiewania piosenki - inscenizowanie ruchem.
9. Rozmowa na temat zębów - stałe, mleczne, siekacze, kły, trzonowce, 20, 32 - pokaz szczęki rekina jako ciekawostka
Nauczyciel prezentuje plansze przedstawiające uzębienie cżłowieka, a jako ciekawostkę pokazuje szczękę rekina.
10. Wykonanie modelu uzębienia i szczoteczki do zębów
11. Zabawa przy piosence
12. Udzielenie odpowiedzi na pytanie "Jak straciłem swój pierwszy ząb?"
13. Podziękowanie za pracę i ocena. Uporządkowanie klasy, pożegnanie.
Karta pracy 1
Karta pracy 2
Karta pracy 3
Bibliografia:
· Podręcznik Moja szkoła. Klasa I
· Pomoce przesłane do szkoły w ramach akcji promocyjnej Blendamed (szczoteczka do zębów i model uzębienia
... [ Pobierz całość w formacie PDF ]