Jak dbać o zęby, Scenariusze zajęć

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Jak dbać o zęby?

Cele:
Uczeń:

·  zna pojęcie "higiena osobista",

·  wie, że należy dbać o zęby, i wie, jak to robić,

·  zna środki czystości,

·  formułuje odpowiedzi na pytania,

·  czyta i układa zdania z rozsypanki wyrazowej,

·  porządkuje liczby w zakresie 20,

·  potrafi w skupieniu wysłuchać piosenki i wiersza,

·  inscenizuje ruchem piosenkę "Mydło lubi zabawę",

·  zna zasady bezpiecznego posługiwania się nożyczkami,

·  potrafi wyciąć i skleić model,

·  współdziała w grupie.

Metody pracy:

·  praktycznego działania,

·  problemowa,

·  pogadanka.

Formy:

·  zbiorowa,

·  grupowa,

·  indywidualna,

·  indywidualna zróżnicowana wielopoziomowo.

Środki dydaktyczne:

·  pudło ze środkami czystości,

·  karteczki z cyferkami,

·  karty pracy,

·  rozsypanka wyrazowa i tekst z lukami,

·  szablon modelu zębów i szczoteczki do zębów,

·  szczęka rekina,

·  magnetofon i kaseta z nagraniem,

·  podręcznik.

1. Powitanie - losowanie cyferek od 0 do 20
Dzieci dostają kartoniki z cyframi.

2. Zabawy matematyczne - porządkowanie liczb według określonego warunku (każde dziecko jest liczbą).

3. Wysłuchanie piosenki pt. "Mydło lubi zabawę" jako wprowadzenie do tematu.

4. Ustalenie, do czego służą zgromadzone w pudle rzeczy.

5. Praca w grupach - wyszukiwanie środków potrzebnych do utrzymania higieny jamy ustnej, ciała, odzieży, otoczenia. Odszukiwanie właściwych podpisów.

6. Wysłuchanie wiersza M. Strzałkowskiej pt. "Zęby"

7. Ustalenie warunków sprzyjających pielęgnacji jamy ustnej. Uzupełnianie luk w zdaniach.


Tekst z lukami:
1. __________________ swoje zęby rano i wieczorem.
2. Jedz zdrowe ________________.
3. Nie jadaj często ______________.
4. Regularnie odwiedzaj ______________.
pokarmy, słodyczy, stomatologa, myj

8. Próba zaśpiewania piosenki - inscenizowanie ruchem.

9. Rozmowa na temat zębów - stałe, mleczne, siekacze, kły, trzonowce, 20, 32 - pokaz szczęki rekina jako ciekawostka
Nauczyciel prezentuje plansze przedstawiające uzębienie cżłowieka, a jako ciekawostkę pokazuje szczękę rekina.

10. Wykonanie modelu uzębienia i szczoteczki do zębów

11. Zabawa przy piosence

12. Udzielenie odpowiedzi na pytanie "Jak straciłem swój pierwszy ząb?"

13. Podziękowanie za pracę i ocena. Uporządkowanie klasy, pożegnanie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Karta pracy 1

 

 

 

 

 

 

 

 

Karta pracy 2

 

 

 

 

 

 

 

Karta pracy 3

Bibliografia:

·  Podręcznik Moja szkoła. Klasa I

·  Pomoce przesłane do szkoły w ramach akcji promocyjnej Blendamed (szczoteczka do zębów i model uzębienia

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • swpc.opx.pl