Jak sobie radzic z trudnymi ludzmi[1], PORADNIKI

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
z trudnymi ludłmi
Autor: Roy Lilley
TĀumaczenie: Agnieszka Czardybon
ISBN: 83-7361-590-3
TytuĀ oryginaĀu:
Format: 121
Trudni ludzie potrafiĴ skutecznie zatruwaě Ńycie innym. W pracy spotykamy siķ
z rŃnymi zachowaniami ludzkimi; sĴ osoby, z ktrymi nieĀatwo jest siķ porozumieě,
a to ujemnie wpĀywa na komfort naszej pracy i jej efekty. Zrozumienie motyww
uciĴŃliwych zachowaĺ to najlepszy sposb, aby radziě sobie z problemami,
jakie z nich wynikajĴ.
âJak radziě sobie z trudnymi ludłmiÒ to recepta na pokonywanie problemw w relacjach
miķdzyludzkich. Ten praktyczny przewodnik nauczy Ciķ patrzeě z innej perspektywy na
zachowania innych; pomoŃe zrozumieě ich motywy, podpowie, jak reagowaě w rŃnych
sytuacjach. Roy Lilley wyjaľnia, jak:
¤ rozpoznawaě siedem trudnych typw osobowoľci;
¤ docieraě do sedna nieporozumieĺ, aby gasiě konflikty;
¤ postķpowaě z ludłmi agresywnymi;
¤ motywowaě leniwych wspĀpracownikw;
¤ radziě sobie z trudnymi klientami;
¤ przyjmowaě skargi i zaŃalenia.
KsiĴŃka zawiera mnstwo uŃytecznych wskazwek i ostrzega przed potencjalnymi
zagroŃeniami, jakie wynikajĴ z relacji miķdzyludzkich. To lektura obowiĴzkowa dla
kaŃdego, kto jest skazany na uciĴŃliwych wspĀpracownikw. PomoŃe Ci polubiě
trudnych ludzi, dotrzeě do nich, wywrzeě na nich wpĀyw i w konsekwencji zmotywowaě
do osiĴgania lepszych wynikw.
O autorze:
Roy Lilley
jest autorem wielu opracowaĺ i komentatorem radiowym. Prowadzi wykĀady
na temat zdrowia, Ńycia spoĀecznego oraz zarzĴdzania zmianami. Swoje teksty publikuje
w renomowanych czasopismach, takich jak Guardian czy Daily Telegraph.
Jak sobie radziě
194, stron: 144
×
Spis treci
O Autorze
7
Wstp 9
Konwencje uyte w tej ksice......................................................... 9
1. Krótki kurs na temat relacji midzyludzkich 11
Trudny? To na pewno nie ja!..........................................................12
2. Krótki przewodnik po siedmiu klasycznych
trudnych typach albo jak zosta" ekspertem
w czasie potrzebnym na wypicie kawy 15
Rozpoznajesz kogo?.......................................................................15
Najpierw diagnoza..........................................................................24
3. Rodzaje konfliktów
i sposoby radzenia sobie z nimi 31
Co to jest konflikt? ..........................................................................31
4. Jak poradzi" sobie z szefem,
który doprowadza ci do szału 33
Pan Wciekły.................................................................................... 34
Nigdy nie pozwól, eby szef widział, e si- denerwujesz............35
5. Koledzy, których tylko udusi" 39
Op-tani na punkcie rywalizacji.....................................................41
Rywale, antagonici i ataki personalne........................................42
Cicha woda brzegi rwie.................................................................. 43
 4
J
AK SOBIE RADZI Z TRUDNYMI LUDMI
6. Pracownicy, których tylko udusi" 45
Uparty czy niezaleny?...................................................................48
Kiedy dua wskazówka zblia si- do 12.......................................49
Dobry szef nie wsadza nosa w nie swoje sprawy.
Ale powinien próbowa4.............................................................. 50
Metoda kija i marchewki................................................................51
Jakim jeste szefem?.........................................................................53
Naprawd- trudni pracownicy....................................................... 54
7. Urabianie egoisty 55
Jeli twój szef jest egocentrykiem.................................................. 55
Jeli twój pracownik jest egoist.................................................... 56
Jeli twój kolega jest egocentrykiem............................................. 56
Znokautowa4 mdral- ................................................................... 56
8. Radzenie sobie z lud0mi agresywnymi
bez u1ycia przemocy 59
Kiedy agresywny meneder torpeduje twoje pomysły............... 60
Kiedy utknłe z projektem, który nie ma szans si- powie4.... 60
Kiedy kto wbija ci nó w plecy .....................................................61
9. Wysadzi" leniucha w powietrze 63
Uzalenieni od zegarka, regulaminu ........................................... 64
Kiedy blokuje ci- leniwy kolega.................................................... 64
Szef, który si- guzdra...................................................................... 65
Jak połkn4 słonia?......................................................................... 66
Karygodnie leniwi .......................................................................... 66
10. Pobi" tyrana jego własn3 broni3 69
Hałaliwy dyktator..........................................................................70
Kiedy nie potrafisz niczego zrobi4 dobrze .................................70
Ostatnia deska ratunku..................................................................70
Wybuchowy kolega..........................................................................71
11. Wiecznie niezadowoleni i krytykanci 73
Zimny prysznic...............................................................................74
Buduj sojusze, pakty, przymierza, koalicje .................................74
Słowa, których nie chcesz słysze4 ................................................. 75
Kiedy krytykanci strzelaj gola do własnej bramki.................... 75
S
PIS TRECI
5
12. Perfekcjoni4ci tak1e mog3 by" utrapieniem 77
Co dla perfekcjonisty....................................................................78
Zasady s zasadami.........................................................................78
Szef perfekcjonista..........................................................................79
13. Manipulowanie manipulatorami 81
Jeli jeste zmuszony wzi4 cał win- na siebie...........................82
Zróbmy interes................................................................................ 83
Jeli jeste łasy na pochlebstwa......................................................84
Kiedy ulegasz pochlebstwom twoich pracowników.................. 85
14. Urabianie leniucha 87
Klient wie najlepiej.........................................................................88
15. Jak tam twoje morale? 89
Kiedy masz ju dosy4 chorych......................................................90
Kiedy wszyscy s na L-4...................................................................91
Kliki, towarzystwa wzajemnej adoracji, sabaty czarownic.........91
16. Krytykanci i czepialscy 93
Jeli twój szef jest krytykantem ..................................................... 93
Kolega krytykant.............................................................................94
17. Plotka 95
Rada na plotkarzy...........................................................................97
Lepiej zapobiega4 ni leczy4..........................................................98
18. Klient — nasz pan! 99
Radzenie sobie z trudnymi klientami ....................................... 100
Na kiedy to ma by4? ..................................................................... 100
Jak unika4 prawdziwych kłopotów?............................................101
Wyjtkowo trudny klient..............................................................101
Nieustannie przypominaj, jaki jeste dobry ..............................101
Krzykacz......................................................................................... 102
Kiedy krzykacz wcieka si- na obsług-........................................ 104
Jeli twojemu pracownikowi puszczaj nerwy.......................... 104
Kiedy twój szef si- wcieknie........................................................105
Co go wkurza?................................................................................105
6
J
AK SOBIE RADZI Z TRUDNYMI LUDMI
Jak powinnimy radzi4 sobie z niegrzecznymi ludAmi,
nie zniajc si- do ich poziomu ...............................................105
Atak pod mask uprzejmoci.......................................................106
19. Skargi — wszyscy je uwielbiamy! 107
Sze4 kroków do sukcesu ............................................................. 107
20. e-problem@twojapraca
113
21. Przeklte zebrania 115
Technologia....................................................................................117
Spotyka4 si- czy nie spotyka4? .....................................................118
Kogo moesz spotka4 na zebraniach..........................................121
Pi-4 złotych reguł — co zrobi4, eby zebranie było owocne...130
22. Je4li co4 si nie zmienia, to zostaje takie samo 133
Cztery elementy zmiany...............................................................133
Jak poradzi4 sobie z trudnymi ludAmi
podczas wprowadzania zmian..................................................134
23. Dziesi" kroków do za1egnania konfliktu 139
24. Zako>czenie
143
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • swpc.opx.pl